SKRIVET: 2011-03-07, kl 10:40:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

gravid nackdel eller fördel?

I dag går vi in i gravid vecka 39!! Barnmorskan räknar alltså vecka 40 nu! Dvs att det är 1 vecka kvar till BF (beräknad födsel) Känns helt underbart men ändå lite konstigt. Vi ska bli en till här hemma, har nog inte fattat det riktigt än. Det blir nog mer verkligt den dagen vi åker hem från BB och kommer hem och ska gå första barnvagnspromenaden. Längtar efter den dagen jättemycket!

Jag vet att många av mina vänner tycker att det är kul och veta "nackdelen" med att vara gravid. Jag tänkte räkna upp vilka kramper jag har haft (varning lååångt inlägg") och vilka fördelar det finns (enligt mig)

Det började med det berömda illamåendet som botades med åksjuketabletter och sea band på handlederna, där efter har jag haft: Halsbränna, svullna händer, minskade fosterrörelser, huvudvärk, järnbrist, knoppnavel, svullna bröst, ökad salivproduktion (dreglar som ett barn när jag sover) Svettas och snarkar och framför allt viktupgången! sen att man inte kan ta på sig strumpor, byxor och skor själv. Inga kläder som sitter som det ska och den konstanta tröttheten. Jag rekomenderar att, vill man ha barn någon gång. Skaffa dom när du är ung så du orkar med!! Det är inte alltid en dans på rosor!

Det positiva med att vara gravid är ju självklart att det slutar med ett barn som föds! En egen liten person med egen personlighet. Större bröst (fördel tycker jag) en skostorlek större, om man gillar uppassning kan man se det som fördel, om man inte gillar sitt jobb så kan man se föräldraledigheten som en fördel. All shoping av bebis kläder/saker som man måste ha.


Nu måste man komma i håg att jag sitter hemma och deppar med mina förvärkar som ända sällskap. Är extra trött i dag så alla negativa saker med graviditet är flera, men har man 'gett sig in i leken, får man leken tåla' Sen ska man komma i håg att man får en bebis som pris för att man klarat av dessa veckor. Jag är nöjd i af!

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: