SKRIVET: 2011-01-24, kl 20:06:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gravid v 33

Tiden går så fort att jag inte hinner med känns det som! Som några av mina kära vänner håller koll på gick vi in i vecka 33+0 i dag (barnmorskan räknar alltså v34!) Det innebär att det är 49 dagar kvar till beräknad förlossning!
det är helt sjukt. Jag har varit gravid i åtta månader! Måste erkänna att det har gått väldigt fort, trots mitt gnäll om foglossning och halsbränna. Nu har jag även samlat på mig en massa vätska i händerna, har svårt att greppa saker och svårt att spänna ut händerna helt. Men kroppen samlar på sig vätska för att förbereda hela kroppen på förlossningen, då man kommer förlora en hel del vätska.

På torsdag skulle jag har träffat mina kära vän Jonna, men hon dumpade min och Sverige för en veckas semester i Egypten. Så jag hoppas att mina andra kära vän Emelie tar ledigt från jobbet och vill åka och shoppa med mig! Jag är säker på att det blir lika kul som vanligt och umgås med henne =)

Vi har äntligen fått tag i ett billigt babyskydd, som jag har letat! Marcus och Agnes son Malte hade växt ur sin och vi fick köpa den av dom! Kanon fräsch med isofix bas. We like! Jag budade på ett babyskydd på tradera och vann såklart. Men den ska vi sälja till ett par som är med i samma föräldrargrupp som oss. Så det löste sig bra! Känns onödigt att lägga massa pengar på ett nytt babyskydd eftersom det används typ bara 3-4 månader. Om inte barnet hinner växa ur den tidigare. Sen har vi en babystol från Reccaro som är 3månader och uppåt.


Mycket om bebisar nu... Blir lätt så.. vad ska jag skriva om sen då?!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: