SKRIVET: 2011-01-12, kl 13:47:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Föräldrargrupp dag 1

I dag var det första delan av föräldrargruppen. Det var väldigt intressant faktiskt! Vi gick i genom lite om vad vi kommer att prata om på de andra gångerna. Det är vad vi kommer att göra varje onsdag i 4 veckor framöver. Nästa gång är det profylaxen. Vi pratade lite om förlossningen och vilka olika smärtlindringar det finns att välja på. Och jag blev lugnare på vissa saker som jag oroat mig över, men ännu mer nervös över sånt som jag inte haft en tanke på tex vilken smärtlindring jag vill ha?... Har iaf bestämmt att prova föda ståendes på knä och hålla i gavlen på sängen. Låta tyngdlagen göra sitt =)

Tror föresten att bebisen har vänt sig neråt nu, känner härliga sparkar på revbenen vilket gör Ooont! men även lite buffar neråt. 61 dagar kvar! Nu längtar jag verkligen tills bebis kommer ut.



Idag fyller jag 24 år, och i kväll kommer familjen och dricker te och äter smörgåsar med smaskiga pålägg!


Anonym

Hej Lina, jag har fött för ett par månader sedan och tycker att det är väldigt spännande att läsa hur andra vill göra. Men att stå på knäna är inte rekommenderat från mig, alla vi är ju i för sig olika, du kan ju prova. Men jag stod på knäna i en timme o det var hemskt, mycket bättre att ligga ner tyckte jag. O det värsta var att inget hände på den timmen. Men lycka till, hoppas det går bra för dig =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: