SKRIVET: 2011-02-12, kl 16:18:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ännnuuu mer bebis prat

Jobbar sista helgen nu. Måste erkänna att det känns ganska bra. Orkar inte jobba lika mycket som jag brukar.

På måndag går vi in i vecka 36. Barnmorskorna säger alltså 37. För varje påbörjad vecka räknar dom som en "gjord vecka". Lite krångligt men man vänjer sig. På måndag ska jag till barnmorskan igen på sista kontrollen också. Då ska vi som vanligt lyssna på hjärtat på bebis, klämma på magen (dom sakerna gör man varje besök efter v32) och kolla så hon är fixerad, är hon inte det ska hon vändas och det vet jag inte riktigt hur det ska gå till. Man gör det tydligen utanpå magen, med det är ju rätt fullt därinne så hur hon ska ha plats att vända sig vet jag inte. Hoppas jag slipper få reda på det också =)

Har haft min första "känning" Känns som om jag ska ha mens vilken dag som helst. Ni vet, svullen mage, lite små ont, halv taskig i magen, ont i ryggslutet, trött, hängig och lite grinig, man vill bara sova och man känner sig inte helt 100. Det måste väl vara ett tecken på att slutet närmar sig? efter den här helgen har jag bara 4 arbetspass kvar. Det är nog lika bra det =)


Sorry för alla detaljer om min "mensmage" men jag vet att flera av mina vänner vill veta.. Bror andreas vill nog inte veta. Kanske skulle ha "varning för känsliga läsare" innan själva inlägget böjar. Så får man avgöra själv om man vill fortsätta läsa eller inte.


Madeleine - Mamma till Lova

Det är många som frågat efter den där dressen, men vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska spara den eller ej - vi får se, slänger upp ett inlägg i bloggen om vi ska sälja den :D Kram



PUBLICERAT: 2011-02-12, 18:59:35 | URL: http://madeleines.se
adlen

Åh älskade Lina. Lilla A-I är tekniskt sätt en fullgången bäbis nu när ni nåt v.37+0 antar ja då? :D Tänk, då får hon titta ut närsom! ÅH vad jag längtar! :)



PUBLICERAT: 2011-02-13, 10:36:40 | URL: http://adlen.blogg.se/
Andreas

Ja en liten flagga i början på inlägget skulle inte skada.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: