SKRIVET: 2010-11-07, kl 20:19:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kille eller tjej?

Jag får ofta frågan, "Vill du ha en tjej eller en kille?" I början svarade jag alltid "En tjej, eftersom Ralle redan har två killar". Men nu börjar jag tänka att det vore kul att ha en "egen" son. Så det spelar verkligen inte alls någon roll. Men efter att ha läst lite gamla sägner på internet och de flesta symtom (för både kille och tjej) stämmer på mig. Här kommer lite förslag på vad som sägs:

Utputande navel (Det har jag tyvärr, fick det i v14)
Tidigt i graviditeten = flicka
Sent i graviditeten/inte alls = pojke

Mammans sug/cravings (Jag äter gärna clementiner och också massa choklad)
Surt, frukt, grönsaker = flicka
Choklad, salt, lakrits = pojke

Halsbränna (Ibland mycket, ibland lite)
Mkt halsbränna = flicka
Lite halsbränna = pojke

Illamående (Tyvärr kan jag må illa fortfarande i v21)
Mkt illamående = flicka
Lite illamående= pojke

Blödande tandkött (har inget blödande tandkött)
Mkt blödande tandkött = flicka
Lite/inget blödande tandkött = pojke


Hoppas att det blir ETT av könen iaf.. Det kommer jag att hålla tummarna för...


MaryCaroline

"Hoppas att det blir ETT av könen i alla fall"... Haha :) Sånt där är ju så kul. Likadant är det ju sen med formen och läget på magen (minns inte nu vilket som säger flicka och pojke). Jag lyckas alltid gissa fel när andra är gravida, haha.



PUBLICERAT: 2010-11-08, 12:40:45 | URL: http://marycaroline.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: