SKRIVET: 2010-11-29, kl 13:46:24 | PUBLICERAT I: Allmänt

hej foglossning!

Var på barnmorskemottagningen i dag. Lyssnade på bebbes hjärtljud och det låg på 146. Helt OK med andra ord. Har haft väldigt ont i ryggen på senare tiden. I dag blev det konstaterat foglossning!

Fakta:
Foglossningsvärk känns bak i korsryggen, fram över blygdbenet, eller på båda ställena samtidigt. Det kan vara allt från ganska lindriga till mycket plågsamma besvär. Några få har så stora besvär att de måste använda kryckor eller rullstol för att ta sig fram. (Oh my.. riktigt så ont har jag inte)
Ungefär tre månader efter att barnet är fött brukar besvären vara borta.

Jag har ett foglossningsbälte som ska sitta nere på höften och typ trycka i hop bäckenbenet. Sen har jag fått massa övningar och sen ska jag gå som en anka när jag går. Inte ta några längre promenader utan vila mellanåt, jag får inte bära (så hjäl med inhandlingar behövs), och sen alltid ha knäna i hop så inte sitta med korsade ben utan ihop med knäna. Herreguud. jag kan rekommendera att inte vara alltför gammal när man planerar barn, för det är JOBBIGT!

Idag går vi in i vecka 25 också.. Återbesök 28/12


Negern

var duktig och gör övningarna är du snäll! Åhh vad roligt att höra hjärtljuden och att allt var bra. Lina du kommer bli en kanon mamma och jag tycker absolut att du ska satsa på bästklädda unge 2012:)

Tror du att man kan förebygga fogen och man tar fogmassa och trycker upp?


Lina

SV: Ja, det borde ju fungera. Vi har annars lite svart bygg-silikon kvar från renoveringen av köket, det kan bli bra. Jag menar, vissa har silikon i brösten då kan väl jag stoppa upp lite från andra hållet så att säga? =)



Hjärtljuden var as coolt. Lätt som en galoperande häst. Finns någon tävling för bästklädda bebis?



Nu måte jag ha hjälp och shoppa på mellandagsrean, får inte bära påsarna själv... I need you then!!


GUDMOR

FÖRSTÅR DU VAD JAG MENAR?! TÄNK DIG DÅ v.30, oh my lord!! Puss på dig och bäbis!



PUBLICERAT: 2010-11-30, 14:46:41 | URL: http://adlen.blogg.se/
Jasmin Gravid vecka 34 med lilla Milo

Fin blogg!



Usha usha med foglossning, jag fick det i vecka 20 och kunde knappt gå vissa dagar, hade kryckor nu är jag i vecka 34 och har ständig värk men på något sätt har man lärt sig att hantera smärtan...



Hoppas du inte blir sämre!!!



kram



PUBLICERAT: 2010-12-27, 20:37:05 | URL: http://jasminsnall.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: