SKRIVET: 2010-12-27, kl 17:04:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mardröm!!

Fick gå till barnmorskan i morse pga låga fosterrörelser sen i går. Usch vad nervös jag var! Men allt gick bra! Men vad man stressar upp sig om man tror att något är fel. Man känner ingenting när man fått för sig att något är fel. Barnets hjärtslag ligger mellan 145-150 vilket är helt OK. 

Innan hon lyssnade å hjärtat försökte barmorskan "förbereda mig" på sånt som kunna hända beroende på vad vi hörde eller inte hörde. Sen sa hon "Är hjärtljuden svaga skickar vi dig till förlossningen på en gång, och då blir du mamma idag" Jag svarade bara: Nej, det går inte. =)

Men allt var bra och alla värden var bra. Hon gissade på att barnet legat åt andra hållet, därför jag inte kännt några sparkar. Men hon klämde och hade sig på mig och nu sparkar det för fullt!! *Lycka

Men jag ska åka och göra ultaljud igen i morgon för att jag ska vara heelt lugn. Så det blir vårat tredje ultraljud. Tur att vi inte gjorde något 4D (och kollade kön) eftersom man bara rekomenderas att göra tre ultraljud på en graviditet. Ska bli kul att se bebis nu när den är större eftersom sist vi såg han/hon var han/hon 18v. Nu är han/hon 29v. Så hoppas vi verkligen att vi inte behöver se bebisen mer på en tv skärm, utan nästa gång får bli in real life!


Nu dricker jag mjölk igen och ska nog ta en apelsin som nog har blivit mina cravings :) Måste ha!


Madeleine - Mamma till Lova

Tack vad söt du är! :) Hmm då ska vi se.. det vi använder mest är kläder (förstås), en mjuk "trasa" att torka lillan med runt munnen efter att hon käkat/rapat, filtar att linda in henne i så hon inte fryser och nattlampan som går att flytta på. Den är verkligen kanon, använder den i sängen när vi ammar på natten och har med den in på toa vid blöjbyten så vi ska slippa tända i taket :) Ja, det var nog det som var det viktigaste och mest användbara, sen lär det behöver mer och mer allt eftersom tiden går :D kramar



PUBLICERAT: 2010-12-27, 18:41:00 | URL: http://madeleines.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: