SKRIVET: 2010-12-30, kl 10:09:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Avslöjar kön på bebis

På julafton slog Andreas, Mattias, Pappa och Angela vad om det skulle bli en flicka eller en pojke. Den enda som hade fel var Mattias.

Vi kommer att få en flicka den 14/3 dvs om 74 dagar (eller när hon vill komma ut =))



Och hon kommer att heta Alma Isadora Carnesten Escobar


I går köpte jag de första rosa kläderna, det blev en Hello Kitty dress med rosa byxor med hjärtan på och rosett och öron på luvan. Den var till och med på rea så i stället för 199kr betalade vi 75kr. Köpte storlek 50 eftersom hon är ganska liten. Hur mycket 50 kläder behöver man köpa?

I januari ska jag åka till ikea har jag bestämt och handla en byrå till henes kläder, ett skötbord och en nattlampa.


Madeleine - Mamma till Lova

Jag hade helt klart satsat på storlek 50. Lova vägde 3192gram och var 49cm lång, vilket är helt normalt och på henne är storlek 50 till och med lite stort, så även om det skulle bli en större bebis lär det passa. åtminstonde ett tag :) Sen är jag sån som hellre lägger några extra hundralappar på några bodys och så i rätt storlek, än att hon ska behöva gå i alldeles för stora kläder :) Kram



PUBLICERAT: 2011-01-01, 15:36:36 | URL: http://madeleines.se
MaryCaroline

Jaså, tog ni reda på könet? :) Men kul att det är en flicka :) Inte för att det spelar någon roll, men kul ändå :)



PUBLICERAT: 2011-01-01, 21:48:52 | URL: http://marycaroline.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: